Danielle Kaspers

Robitex is leverancier van gifts, premiums en promotionals. Zij leggen een Twents accent op hun persoonlijke, energieke en klant gedreven aanpak, ondersteund door hun praktische online shops en tools. Onder leiding van Danielle Kaspers willen zij inspireren door gepaste indruk te maken tijdens elk gewenst moment.

Wij hebben Danielle 7 vragen voorgelegd:

In hoeverre zijn je plannen uitgekomen?

“Mijn plannen zijn helemaal uitgekomen. Ieder jaar een stabiele en gezonde groei qua omzet van ongeveer 15% en daarnaast het bedrijf en team professionaliseren. Je merkt dat dit zijn vruchten begint af te werpen. We winnen veel grote aanbestedingen en hebben een kleine vestiging in Amsterdam geopend.”

Welk aspect, middel of advies heeft je het meeste voordeel gebracht?

Ik 2007 heb ik Robitex overgenomen. Ben direct gaan professionaliseren en heb daaruit ook snel resultaat gehaald. Tevens genereerden alle veranderingen al snel nieuwe klanten. Veel netwerken in de regio heeft mij ook veel mooie nieuwe klanten opgeleverd.

In hoeverre is je core business nog je core business, is er iets wezenlijks veranderd?

Dat is het nog steeds. Naast de promotionele artikelen houden wij ons ook bezig met attente geschenken. Gifts meer op de medewerker gericht, maar wel op de zakelijke markt. Dus gifts afgestemd op de momenten van een medewerker, denk hierbij aan bloemen, taarten, kraamcadeaus etc. Verder zijn wij nu een full-service leverancier geworden met een eigen klanten portal.

Wat zou je andere zakenvrouwen mee willen geven?

Houd altijd regie op jouw eigen inkoopproces en houd de marges in de gaten. Niets mag je ontgaan! En weet wat er speelt in jouw eigen organisatie. Personeel moet je koesteren en blijf ze vertellen waar je mee bezig bent, betrek ze bij jouw doelstellingen en ambities. Tenslotte, laat zien dat je voor ze er bent.

Wat zou je nu anders doen, wanneer je weer opnieuw moest beginnen?

Ik was in het begin te ambitieus. Zou achteraf gezien nu meer geduld en empathie voor de collega’s hebben opgebracht. In het begin was het meer een raceteam. Ik sta nu meer achter het team met meer rust, overweging en meer beleid. Daarnaast zou ik zaken naar klanten en medewerkers eerder bespreekbaar hebben gemaakt. Dat maakt het gemakkelijker.

Wat ga je zeker niet meer doen, wanneer je uit ervaring spreekt?

Overname van een ander bedrijf. Wij kunnen ons dan niet meer focussen op onze corebusiness. Daarbij kost het je ook veel tijd als je een bedrijf overneemt. Wij willen niet groeien door middel van overnames, maar meer focussen op klantgerichte proposities.

Wat zijn verder nog je ambities?

Wij willen graag een nieuw pand betrekken. Wij zijn al vanaf 2002 op dezelfde locatie gevestigd en wij zitten nu bomvol. Wij zijn letterlijk en figuurlijk uit ons jasje gegroeid. Op deze manier kunnen we nog beter onze groeiambities realiseren.