Het concept Twentse Zakenvrouwen is een prima instrument om je eigen personal branding kracht bij te zetten. Persoonlijke verhalen zijn niet alleen leuk om te lezen, maar worden door de lezer ook beter gewaardeerd dan commerciële content.

Persoonlijke marketing

Met personal branding, ofwel persoonlijke marketing, wordt bedoeld: ‘Jij bent het merk’. Binnen personal branding positioneert het individu zich als een merk, met z’n specifieke eigenschappen. In het concept Twentse Zakenvrouwen zijn de personen het product, met hun specifieke eigenschappen. Met name aan de eigenschappen persoon, passie, professie, proud en pleasure wordt in de persoonlijke story’s veel aandacht besteed. Daarbij gaat het er dus om dat de manier hoe de markt jou ziet ook invloed heeft.

Link building

De personal branding story’s kunnen worden versterkt door het schrijven van een persoonlijke blog of het plaatsen van een eigen vlog. Deze kunnen vervolgens weer aan de personal branding story’s worden gelinkt. Het op deze wijze profileren van jezelf heeft weer als voordeel dat jezelf als ondernemer en dus ook je bedrijf meer zichtbaar bent. Dus je promoot niet alleen jezelf, maar indirect ook jouw bedrijf. En daar gaat het uiteindelijk om. Wordt je eigen personal branding story ook nog aan je eigen website gelinkt, dan genereert dit wederom weer meer traffic en neemt de bekendheid van jouw bedrijf nog meer toe.

Met andere woorden, als er bedrijven op zoek zijn naar diensten met jouw expertise of jouw producten, dan ben je goed vindbaar op het internet. Met de personal branding story kun je jezelf zodanig presenteren, dat jij laat zien dat jij de juiste persoon bent voor ‘the job’. Bovendien word je door een goede personal branding story sneller door opdrachtgevers of klanten benaderd, boek je meer resultaat en doe je vaker wat je leuk vindt.

Concurrentie

Bovendien kan jouw personal branding net het verschil maken ten opzichte van ander aanbieders in de markt. Opdrachtgevers en klanten kiezen niet alleen op basis van jouw productspecificaties en/of functionele capaciteiten (je kennis, opleiding, ervaring), maar ook op de omgeving van jouw product of dienst. Die omgeving bestaat grotendeels uit jouw persoonlijkheid, namelijk de persoon, passie, professie, proud en wat jou gelukkig maakt (pleasure). Deze worden in jouw personal branding story uitvoerig beschreven en kunnen jou van dienst zijn.

Netwerk

Twentse Zakenvrouwen is als concept een opmaat naar een nog groter netwerk dan die je al hebt. Je maakt onder anderen kennis met alle andere Twentse zakenvrouwen die aan deze editie zijn verbonden. Op het Launch event van de nieuwe editie leer je hen allemaal kennen en wie weet levert deze gezellige en leerzame bijeenkomst voor jou interessante nieuwe relaties op, die voor jou business iets kunnen betekenen.

Benieuwd?

Ben je benieuwd naar de mediakit of wil je alvast advertentieruimte resreveren?