Dit jaar is een pilot gestart waarin we vrouwelijke ondernemers willen helpen met het realiseren van hun internationale ambities.
Er is in Nederland (en in de rest van de wereld) in toenemende mate aandacht voor het thema vrouwelijk ondernemerschap, maar daarbij is internationalisering nog zeer onderbelicht.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) zetten zich al geruime tijd in voor vrouwelijke ondernemers die willen groeien over de grens. Vanuit ontwikkelingsmaatschappij Oost NL en World Trade Center Twente geven wij hieraan een vervolg.
Het doel van dit programma is vrouwelijke ondernemers in Oost-Nederland te ondersteunen in hun internationaliseringsactiviteiten en het vergroten van het aantal vrouwelijke ondernemers dat gebruik maakt van het handelsinstrumentarium (bijvoorbeeld deelname aan een handelsmissie).
Om het een en ander te concretiseren organiseren we onder meer bijeenkomsten (meet up) voor vrouwelijke onderneemsters.
Doelgroep:
• Nederlandse vrouwelijke ondernemers in het midden- en kleinbedrijf die voor het eerst gaan exporteren.
• Nederlandse vrouwelijke ondernemers in het midden- en kleinbedrijf die al exporteren, en daarin willen groeien en/of op zoek zijn naar internationale afzetmarkten, dus meer exportwaarde willen creëren.
De eerstvolgende bijeenkomst voor vrouwelijke onderneemsters vindt plaats op 1 december bij WTC Arnhem – Nijmegen.
Het programma ziet er nu als volgt uit:
16:00 uur > inloop
16:30 uur > aanvang inhoudelijk programma (waaronder Ashja Bosboom)
19.00 uur > einde programma met aansluitend hapje / drankje
Ashja Bosboom nam het bedrijf Scala over van haar ouders. Zij heeft er een succesvol internationaal publishing platform van gemaakt doormiddel het hergebruiken en vertalen van haar content en is inmiddels al in 10 landen actief. ‘Zonder lef geen leven’ is haar levensmotto en dat zie je want ze was de eerste in de magazinebranche die van geprint ook online zijn gaan uitgeven. Ashja en haar team zijn continu bezig met vernieuwen, aanpassen en veranderen. “Eerst kochten we merken, nu ontwerpen we ze zelf”. Voor de toekomst zijn er duidelijke doelen, groeien met 70% in 2025 met zo goed als hetzelfde team.
Ik nodig je van harte uit om aanwezig te zijn en / of deze uitnodiging te verspreiden binnen je netwerk. Aanmelden kan via deze link Women in Business | GO4EXPORT