What’s your story?
Van grootbank naar grootse plannen
Limesquare is niet zomaar een marketingbureau. Het is een strategische partner die diep graaft en creatieve concepten bedenkt om klanten écht vooruit te helpen. Dit alles onder de bezielende leiding van Eeke Olijve, voormalig directeur bij ABN AMRO en tegenwoordig het brein achter Limesquare. We hadden het genoegen met haar te praten over haar reis, ambities en de lessen die ze heeft geleerd.
Eeke’s reis naar het ondernemerschap was geen rechte weg. “Mijn plannen zijn uitgekomen, maar ik ben nog steeds onderweg,” vertelt ze. “Ik was 31 toen ik Limesquare overnam met de ambitie om een professioneel bedrijf op te bouwen.” Eeke reflecteert op haar tijd bij ABN AMRO en hoe haar ervaringen daar de fundering hebben gelegd voor haar huidige succes. “Ik had geen netwerk in de marketing noch in Twente, iets waar ik me bewust van was. Mijn medewerkers hebben niets gemerkt van mijn strijd, maar ik heb erg veel gehad aan hun kennis. Ik heb het mij ondertussen wel helemaal eigen gemaakt.”
Inzichten en adviezen
“Je bent enthousiast en wilt vanaf het begin meteen naar de stip op de horizon, dat bracht me wel aan het wankelen. Een goede relatie adviseerde me toen om eens op een andere manier naar de zaken te kijken. Ik nam zijn advies ter harte, nam even afstand en daarna zag ik het helemaal weer zitten. Achteraf gezien wilde ik dingen te snel veranderen en meteen van A naar C.”
Eeke benadrukt het belang van hulp vragen en niet te hard voor jezelf zijn. “Ik ga nu veel eerder hulp vragen,” stelt ze. “Mensen helpen is mijn mantra, maar zelf dacht ik dat ik alles alleen kon doen.” Deze realisatie heeft haar benadering van zakendoen veranderd en haar vermogen om snel te beslissen versterkt.
Focus en vereenvoudiging
Op de vraag of haar core business is veranderd, antwoordt Eeke dat Limesquare een full-servicebureau is. “We zijn ons wel gaan focussen op wat we zelf in huis hebben,” legt ze uit. De vereenvoudiging van processen en werkzaamheden heeft geleid tot een sterker en meer geconcentreerd dienstenaanbod.
Ambities en drijfveren
Eeke’s ambities reiken ver. “Ik wil graag met Limesquare verder doorgroeien als full-service bureau.” Ze wil MKB-ondernemers ondersteunen, ook die zonder groot marketingbudget. Haar boodschap aan andere zakenvrouwen is krachtig: “Geloof in je eigen kracht en talent, blijf authentiek en durf grootse ambities te hebben.”
In haar afsluitende opmerkingen reflecteert Eeke op haar drijfveren. “Mijn drijfveer is dat je mensen helpt en samen bouwt aan een veilige omgeving waarin persoonlijke groei de basis is.” Vanaf jongs af aan heb ik altijd de ambitie gehad van een grootste carrière én een gezin. Ik heb er nooit over nagedacht dat dat niet samen kon gaan en voor mij is deze combinatie dan ook vanzelfsprekend.
Ze moedigt zakenvrouwen aan om met lef en durf hun drempel naar het ondernemerschap te verlagen, zoals zijzelf dagelijks laat zien.
Door te geloven in de kracht van ambities, bevestigt Eeke Olijve dat met de juiste mindset en een beetje lef, succes binnen handbereik is.